Septembers slut

Jag ligger i min säng då regndropparna sakta faller ner från himmelen och vinden brusar upp i storm,
Melissa horns musik strömmar ut ur mina högtalare och träffar mig rakt i hjärtat
& jag går in i ett trams av att bara vara.
-
Jag har på mig gårdagens kläder då natten spenderats hos en förlorad vänn & värmen från denne lingrar sig fortfarande fast på min hud.
 
-
Veckorna har varit tunga och jobbiga på flera nivåer, Skolan har gett mig en käftsmäll av prov & läxor som jag tar itag med en i taget men när jag blickar fram på dom så knyter det sig i magen av oro o& nervösitet.
Jag har gjort slut med Marcus - men jag håller huvudet högt och är vad de flesta människor definerar som stark.
Veckan som kommer bjuder på födelsedagar med sena nätter, evigt pluggande och oroande inför ett matteprov,
franskaläxa med ett språk som aldrig tycks lyckas fastna i min hjärna utan jag lär mig dess ord & fraser ordagrant men jag förstår det ändå inte.
Jag botar min ångest med långa promenader i kylan där jag kan andas tungt & tänka klart.
Mina muskler är ömma av den träningsvärk som fysen på skolan lämnat vilket jag lärt mig att smått gilla då det visar resultat - dock är det svårt att intala sig själv det då man knappt kan resa sig på morgonen! haha!
-
Halloween närmar sig och likså gör mitt glädjerus, redan spenderat allt för mycket pengar på det som vanligt men det jag tycker jag är den ända människan som insett är att man ska spendera pengar på skit - skit som gör dig glad! så köp den där svindyra biobiljetten, den där sjukt vackra tröjan och dom svindyra halloween linserna, om det gör dig glad! :D
Mitt huvud är en virvelvind av planer och ideér inför årets halloween fest och jag känner på mig att denna kommer bli den bästa hitils!
-
Jag är ej ensam & jag är ej svag, och för första gången på riktigt känner jag att jag behöver ingen kille som säger vad jag ska göra eller hur jag ska gå, jag kan ta hand om mig själv! och är överlycklig över det faktumet! :)


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback