Oktober

Jag sitter med ansiktet i händerna och andas långsamt för att stilla min frustration,
Franska boken och alla utskrivna pluggblad ligger framför mig hånandes.
Jag förstår inte varför jag utsätter mig själv för sån här press ibland, bara för några ynka meritpoäng?
Men hellre lida igenom ett år franska nu än att ångra det sen - för ett år är på längden inte så länge!
Franska provet är imorgon, likså är Engelska provet.
Men engelskan har aldrig varit ett problem för mig; det har mer varit som ett andra språk.
Medans franskan har alltid för mig varit som ett språk från en annan värld. suck.
-
Mina dagar går förbi snabbt och all hopp om spelandes försvinner sakta.
Jag kan ej hjälpa att förundras över hur jag har mognat då Victor berömmer mig för min ambition, mitt rum är nästan aldrig stökit längre då jag ej tycks vilja leva i det då, mina läxor & prov är alltid gjorda på tid, jag umgås med min familj & jag tar tid till att träna.
Det är som en rytm och ett beteende jag tycks fastnat i under dagarna och det gör så att veckor; rentav månader, bara flyger förbi.
-
Halloween kommer närmare och närmare varje dag och så gör min nervositet och min glädje.
Jag är så taggad men samtidigt nervös över hur det kan tyckas gå men med mina närmaste där så kan inget gå fel!
Dräkten är i posten, linserna på rummet och lådan som prydes av de svarta bokstäverna HALLOWEEN står på vinden  - snart så.
 
I december kommer Melissa horn hit till Umeå och i Februari kommer Avicii till stockholm,
Jag & Minna har redan bestämt att åka till Avicii och mitt glädjerus över detta faktum är obeskrivligt.
Om pengarna och tiden räcker till så beger jag mig även till Melissa horn, det skulle vara som en dröm!
Men än så länge så fyller planerna till stockholm mina tankar och längtan växer med varje minut.
En helg borta med min bästa vän, vad mer kan jag begära just nu?
-
Kylan har lagt sig över stan, minus grader med frostiga morgonar och isblåa morgonhimlar, jag älskar hösten.
Färglada blad pryder marken och knastrar lätt med varje steg jag tar, träden blir naknare och naknare med varje dag och morgonhimmeln har bytt från en varm cerise färg till en klar kall orange och snart är det för mörkt på mornarna för att jag ska sitta vid mitt fönster och sminka mig.
Just nu dansar vackra toner av Magnus rosells musik ut ur mina hörlurar - "Relaxing piano music" spelas på spotify.
Jag försöker rensa tankarna och komma in i pluggtänket, men jag tycks bara drifta iväg var femte minut och kan ej konsentrera mig (B.la varav distraktionerna jag ger mig själv hela tiden, ex att skriva detta inlägg) men jag övertygar mig själv om att jag kommer hinna sen & fortsätter med min ignorans.
Nu ska jag återgå till mitt pluggande och förhoppningsvis kommer pianotonerna hjälpa mig att skärpa mitt sinne...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback