December be kind.

Vardagarna spenderas med grönt te och stadsbibloteket.
Har läxor, inlämmingar och prov upp till öronen och efter en dag i skolan känns hjärnan likt potatismos.
Jag får sällskap av en vacker vän och vi fnissar, viskar och skvallrar i bitlotekets ena hörn.
Jag saknar hon otroligt mycket då vardagen blir för mycket och vi knappt har tid att ses.
Jag har försökt locka Linda med att ta en sista minuten flyg utomlands med mig och bara skita i alla problem och fly istället. åh vad jag vill fly.

Min dagbok har blivit min räddning och jag skriver flitigt i den nästan varje kväll. Där samlar jag alla tankar som är ihopsnörade och sorterar ut dom en och en för att sedan ta tag i dom. Det fungerar fruktansvärt bra och underlättar vardagen mycket.
 
De första julklapparna är inslagna hemma, än så länge är det Mammas, Minnas & Agnes som är pryda med rosetter och glimmande papper, men fler ska det bli.
Jag har övergett mina förra vänner då vi knappt ses längre och de som förut sågs som klasskompisar blir mer och mer de riktigta vännerna. Det är sjukt hur mycket folk kan förändras. Inklusive mig själv.

Helgerna är min räddning och de kantas med skratt, spel, sällskap och att bara få tid att andas.
Överallt nu står det julgranar och diverse glitter, och när snön faller så tar jag ett djupt andetag av den iskalla luften och bara njuter. åh vad jag älskar julen. 

En ny vän låter mig skratta gott och diverse rackartyg vi hittar på förgyller min vardag. så glad att jag fått träffa en sån fin människa.
 
En bild från förra vintern vid samma tid... vill ha mer snö!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback