Ta bort kaffe/te smak ur din kaffemugg!

Här har ni ett snabbt lite tips! här nere ser ni min kaffemugg:
Efter jag har använt den ett tag så kan själva smaken av ex kaffet eller mitt te fastna i den, så nästa gång jag ska dricka te smakar det kaffe etc... Men detta löser du såhär!
Häll varmt vatten i din kaffe mugg & i dess lock:

Sen lägger du i lite bikarbonat och rör om, både i locket och i muggen, jag brukar ta ungefär en halv tesked totalt :) (beklagar den suddiga bilden!)

Låt det stå och konduseras över natten och skölj ut dagen efter, om du ska diska din kaffe mugg så undvik diskmedel! Det är en smak som är svår att få bort då det sätter sig i plasten!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback