Kall luft & varma hjärtan.

Att sova utan musik har nu blivit en omöjlighet.
Jag ligger och blundar medans tonerna svävar i luften runtom mig.
Tankar om dig, han, morgondagen & framtiden ekar i mitt huvud.
Brooke waggoner har blivit en favorit med hennes ljuva stämma och intressanta toner. Det ger mig ett lugn i min hektiska och stressfylld vardag.
 
Men snart är det jullov, en tid som jag efterlängtat länge.
Jag kämpar mig igenom de sista dagarna i skolan, men med så bra vänner vid min sida vill jag ändå i slutet av dagen knappt gå hem...
Så otroligt glad att jag träffat dessa människor, de får mig att le - de är andledningen jag ler.
De har säkert ingen aning om hur underbara de alla faktiskt är, och hur jag älskar varenda en av dem!
De får mig att känna mig uppskattad, med dom ekar mitt skratt, de accepterar mig som jag är. för den jag är.
En nyfunnen vän låter mig skratta igenom skoldagarna, vi springer runt som de galningar vi är och jag bara allmänt älskar hennes sällskap, hon får mig att känna mig levandes.
 
-
 
Julpyntet har åkt upp hemma. Julkänslan kändes ändå in i benstommen på mig och jag rev tappert ner den gigantiska flyttlådan med julpynt och i en sekund var det tomtar och glimmer över hela lägenheten.
Granen har ej åkt upp än men så fort tiden ger oss lov ska det också tas tag i.
Men mitt rum och mitt hjärta fylldes med världens glädje och julkänsla, och dagen efter i skolan spred jag min glädje med resten av världen.
 
Julen närmar sig med stormsteg. likså gör jullovet och det nya året.
Och jag är redo, jag är redo att ta mig an det nya året.
Så mycket har hänt under ett års tid. Detta blir första året på 2 år jag inte får en kyss av han på tolvslaget.
Men det är ett avslutat kapitel och jag kan inte vänta på att få läsa nästa.
Under året har flera tårar fällts men för varje tår har jag även skrattat.
Nya året blir en ny start, på ett nytt liv, ett bättre liv.
Och jag vet att jag kommer att gå skrattandes och lycklig in i det - vad mer kan man begära? 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback