1 December

Nu är det första december, julens månad.
Idag åker julpyntet upp hemma och månaden invigde sig själv med 2 dm tjock snö under natten.
Jag spenderade de första december timmarna tillsammans med personer jag bryr mig om väldigt mycket,
Även fast början av kvällen den 31 november inte gick som planerat så slutade ändå kvällen magiskt.
Vi satt allihopa på golvet i lindas rum, Jag, Agnes, Linda, Marielle, Linus & Elias.
Vi hade under kvällen sett skräckfilm, haft twister duell, sett på streams och helt enkelt bara myst.
Vid klockan 1 var snöflingorna stora som 5-kronor och jag & Elias stod vid fönstret och försökte fånga dom. Livliga konversationer kring sanning & konsekvens drog igång och intressanta frågor och svar kom upp.
När jag i slutet av kvällen gick hem och andades in den kyliga nattluften och snön knarrade under mina kängor.
Då kunde jag inte känna något annat än ren och skär lycka.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback